Magda

Image

Jeg fik Magda i fødselsdagsgave af Kristian, sammen med Emma og Larry ( der ikke lever længere)

Dengang var de næsten et år gamle, små nuttede og lidt vilde

Image

Image

Jeg fik dem fordi vi har et lille stykke jord hvor de forrige ejere havde heste, og fordi jeg havde lært at spinde, men måtte købe ulden. Jeg har altid drømt om at blive selvforsynende, og jeg elsker at have dyr omkring mig.

Som man kan se på billederne var Magda allerede fra start den der helst gemte sig bag de andre, og hun kom helst aldrig hen til mig.

Om vinteren kom de på stald, og det hjalp lidt, men allerede 1. gang de skulle klippes angreb hun mig og var helt i panik!

Man bør selvfølgelig ikke avle på den slags får, men mit hjerte banker for hendes usikre væsen, og hendes kampgejst!!! Hun er skør- men sej!!

Og nå ja… så har hun den smukkeste og lækreste uld!!!

Image

Hun har fået lam 4 gange!

1. gang fik hun en enkelt, lille Alma – der var så uhyggeligt grim som lille, og som Magda passede, men ikke ville lade die. Jeg gav hende derfor flaske.

Jeg lå og gav flaske hver 2-, senere hver 3- og til sidst hver 6 time døgnet rundt. Liva var 1,5 måned gammel på det tidspunkt, så det passede ca med hendes spise tider 😉 Hun lå pænt i halmen og kiggede på dyrene med sine store øjne imens.

Alma voksede op og blev smuk og SKØR!! Så skør at vi desværre ikke kunne beholde hende!

Image

2. gang fik Magda trillinger; 2 hvide og 1 sort. Desværre ville hun ikke passe det sorte, og jeg fik igen et flaskelam…. Nu var Liva heldigvis så stor at hun kunne stavre med og holde flasken. Image

Det lille lam måtte en tur med til Møn en weekend, da vi ikke kunne få pasning til den, men det gik fint 🙂

3. gang fik Magda også trillinger. Igen 2 hvide, og 1 sort, som hun igen ikke ville passe. Denne gang var det sorte dog så stort og frækt at det kunne stjæle mælk når en af de andre pattede, og Emma lod den sove ved hende om natten! ImageImage

Jeg har allerede fortalt om hendes problemer i år… Som jo heldigvis er endt godt!!

2 smukke hvide vædderlam som hun elsker, passer og plejer til UG!!

ImageImage

 

Leave a Reply

