Sverige

Min lille familie og jeg har været på tur med min søster og hendes familie.

4 dage i Vimmerby og Astrid Lindgrens Verden. Jeg var i himlen!!!

Vi boede i den yndigste, dog lidt upraktiske, gamle Rådmandsgård i selve Vimmerby. Hvor alle ungerne kunne lege og hygge, og vi andre kunne slappe af og nyde friheden

Vi tog Grenå- Varberg færgen for at sparre lidt timer i bilen, hvilket var et hit for prinsessen, for så kunne vi tage forskud på glæderne ved at Sverige har lyserøde Hello Kitty is… 😉

Image

Image

Selve Astrid Lindgrens levede op til alle vores forventninger.

Liva ville til Bullerby- og se Pippi Langstrømpe, og jeg ville gerne svælge i alt det nostalgiske og idylliske.. win win

Image

Image

ImageImageImageImageImageImageImage

Jeg syntes især at forestillingen på Mattisborg, og selve Mattisborg var fantastisk!! Forestillingen var fuld af trommer, sang, dans og meget meget gribende…

 

ImageImageImageImage

I sidste øjeblik nåede vi også at se Nils Karlsons Puslings hus- hvilket var helt perfekt!! Både børn og voksne blev grebet af at kravle på alle de store møbler – og føle sig meget lille…

 

ImageImageImage

I skal da også have lidt stemningsbilleder fra det fine hus!

ImageImageImageImageImageImageImageImage

Image

På turen hjem kørte vi forbi det rigtige Bullerby – hvilket var om muligt endnu mere idyllisk og fint

ImageImageImageImageImage

Image

En dejlig dejlig tur, med dejlige dejlige mennesker… 🙂

 

Leave a Reply

