Forsøg med lammerullepølser

Så har jeg for første gang lavet lammerullepølse. Jeg syntes altid det er lidt svært hvad jeg skal bruge slaget til, men nogle af sidste års lammekød aftagere havde lavet fantastiske rullepølser – og så måtte jeg jo også i gang…

Jeg tog 4 slag, skar det værste fedt og sener fra og saltede i 2 dage. Det ene slag gav jeg udover salt enebær og peber, og et andet gav jeg timian og salt.

På 2. dagen skyllede jeg slagene godt og lavede 3 forskellige hakkede blandinger som jeg kom ind i slagene.

1. løg, persille, salt og peber

2. (det der havde ligge i enebær lage) løg, persille, enebær, rosmarin, nelliker salt og peber

Disse 2 kogte jeg med bulion, enebær og laurbærblade

3 og 4 fik løg, persille, oregano, timian, rosmarin, hvidløg, salt og peber. Disse blev kogt i alm bulion.

Alle blev rullet, bundet ind i madsnor og kogt i 1,5 time. Derefter lagde jeg dem i et fad med pres over og på køl.

Resultatet var fantastisk!!!!

Image

Næste gang bliver det helt sikkert: Lage med salt og peber og fyld af løg, persille, rosmarin, meget peber og koges med laurbærblade!!!

 

Leave a Reply

