Nyt fra mine dejlige uldne damer

Der har været stille på “fårefronten” hen over sommeren.

De har smæsket sig i masser af dejligt græs, og hygget sig på store arealer.

Nu er det på tide at tage vædderlammene væk fra flokken, og kun lade den nye vædder blive tilbage ved damerne.

Jeg plejer ikke at fravænne lammene, da mine får ikke går i brunst før til efteråret, hvor lammene er slagtet.

I år er der dog flere grunde til at vi gør klar til at få vædderlammene hjem.

For det første har jeg ikke brug for mere hø til vinter, og derfor skal vores egne marker græsses i stedet for at slås mere.

20140731_210804

Derudover er den nye vædder, der skal bedække damerne ikke særlig stor, og han har derfor godt af at alle mine lømler kommer væk fra arealet. Mange af mine vædderlam er nemlig allerede store og FRÆKKE og dominere alt hvad de tør for deres mødre.

Jeg er meget spændt på hvordan det kommer til at gå med alle de labaner alene uden mor… så jeg mangler lige at gå hegnet igennem før de kan komme hjem!!

20140730_111422 20140730_111556

 

 

 

 

 

 

Leave a Reply

