Kød og skind

Må lige blære mig med sidste uges “høst” af lammekøller mm.

Jeg kan vist takke efterårets høje græsvækst for en meget fyldt fryser!!

Lammene var virkelig store og fine. Meget lidt fedt på trods af den sene slagtning, og nogle ORDENTLIGE røvballer!!! Nogle af vædderne lignede mere kødrace får end mine ekstensive blandinger!!

Jeg er stolt og glad for resultatet.

20141128_162440

Jeg har allerede fået mange begejstrede tilbagemeldinger fra folk der har fået kød- og jeg bliver lige stolt  hver gang 😉 Det er så super fedt at producere noget som andre folk får glæde af.

Vi venter stadigvæk på at få pølser hjem fra slagteren, hvilket er 1. gang at vi har fået lavet det. Derfor glæder vi os ekstra meget til at de er færdige. Jeg håber at kunne nyde nogle lækre brunch pølser igennem den kommende barsel og jul, hvor vi alle er hjemme og skal hygge.

Jeg har selvfølgelig også fået skind hjem til garvning, dog ikke så mange som planlagt da der var lidt forvekslinger ved slagtningen 😦

Jeg vil sparre jer for billeder, da de fleste skind jeg tog hjem var meget lyse eller hvide, og de er bare ikke særlig lækre at kigge på før de er helt færdige med at blive behandlet!!

Lige nu ligger de ovre i udhuset i salt og venter på at være klar til den egentlige garvning. Magdas skind er selvfølgelig iblandt, så det betyder meget for mig at de bliver rigtig gode i år.

Leave a Reply

