En trist, trist dag i vores lille hjem

Søndag aften kom Emma lidt senere ind end de andre damer, og da hun endelig kom ville hun ikke have korn, kun hø.

Der var ingen tegn på lemmening endnu, men jeg tænkte alligevel at det nok var det der var oppe over. Vi skiftedes derfor til at tjekke hende hele aftenen og det meste af natten. Ved 5 tiden om morgenen fik hun det værre og ville ikke rejse sig… stadigvæk ingen tegn på at der skulle komme lam…

Jeg tilkaldete dyrlægen der konstaterede at hun havde fået drægtighedssyge, hvilket er energi underskud, ala ketose.

Emma fik en masse medicin og jeg fik noget pasta jeg skulle give hende for at få gang i appetitten. Jeg lokkede med æbler, rugbrød, kål, korn mm.  Desværre var det ikke til nogen hjælp og kl 21 samme aften fandt vi hende død.

Jeg vil satse på at hun havde 3 eller 4 lam i maven, så vi mistede lige 4-5 dyr på en gang.

Emma var den sidste af mine gamle damer og der er meget tomt i fårestalden uden hende….

Leave a Reply

