Simones firlinger

Den 27 april fik Simone sit første hold firlinger

Fire bittesmå sorte bamser der brægede og brægede i et væk. Stakkels Simone havde travlt med de to første, og var meget forvirret over at der blev ved med at komme flere ud af hende. Jeg hjalp hende lidt under lemningen, og bagefter var hun meget træt.

20150412_115055 20150412_181507

Jeg kunne hurtigt se at Simone ikke kunne overskue alle fire lam med det samme, så jeg gav flaske for at supplere og aflaste hende lidt.

Liva var ellevild over at der var flaskelam 🙂 Jeg må indrømme at jeg var noget mere afdæmpet ved tanken om natteroderi både med baby og lam…

Simone passede alle fire lam så godt hun kunne, men tre af dem virkede som om der var noget med deres ben, og vi mistede ret hurtigt en. Dagen efter lå der endnu et dødt lam i stalden, men jeg mistænker desværre Amalie for at være synderen. Hun var tæt på lemning og meget stresset over alle de små lam der løb efter hende… suk…

Så nu har Simone kun to lam. Et med et lidt spøjst udsende der går sjovt, og et rigtig flot et. Begge vokser, følger flokken og trives 🙂

To lam er et meget bedre og mere passende kul størrelse end fire, men det er trist at der skulle fødes to ekstra som ikke klarede den.

20150412_114748

Trods skæve stive ben og hængeøre er den super nuttet 🙂

Leave a Reply

