Halmballe haven

Jeg har i dag muget ud hos mine stakkels indespærrede kaniner. Det TRÆNGTE….

Deres bure egner sig ikke til at være inde en hel vinter, og der er alt for lidt plads i stalden til at det er let at komme til at muge ud.

I dag var der dog ingen vej tilbage og vejret var så smukt, lyst og KOLDT!

Jeg har gang i et mærkeligt urtehave forsøg med nogle halmballer… I følge den korrekte metode til at dyrke grøntsager i halmballer skal der tilføres flydende gødning. Dette ønsker jeg ikke, og jeg har derfor forsøgt mig på en lidt alternativ metode.

20160214_103718

Jeg satte halmballerne op i efteråret og har tilført husdyrmøg som er godt omsat, så håber jeg bare på et varmt forår der rigtig kan sætte gang i tingene… Tja… det er et FORSØG!!

I hvert fald fik haven lidt mere kanin gødning i dag- med god hjælp fra Liva

I skal også lige nyde et billede at de dejlige uldne damer der nyder at være ude og ryste halmen af pelsen (og æde juletræet- i mangel af bedre)

20160210_095539

3 thoughts on “Halmballe haven”

  1. Hej du! Jeg havde halmballehave sidste år, se min pinterest:-) det var jo den koldeste sommer ever, så det der med at starte sæsonen 3 uger tidligere gik ligesom i fisk. Og tomaterne modnede ikke. Og der var monster mange snegleæg i halmballerne. Men de står der da stadig, jeg prøver igen i år:-) kh Kristina

Leave a Reply

