Da Nora Noma blev til Kasper (Kanin Kn*****)

I søndags mens Viola hyggede med fårene og guffede gulerødder i sig, ordnede jeg kanin bure og lavede de sædvanlige forberedelser til næste uge.

Da jeg skulle give Nora Noma og Gurli Goumet, de to landrace kaniner (Nye damer på farmen) halm i deres hule fik jeg en lille overraskelse. Der lå en lille fin rede fuld af kaninuld og små pibende væsener…… Så meget for at have købt to hun kaniner 😉

Jeg har de sidste uger ledt efter en han kanin så vi kunne få unger her i foråret og sommeren, men vi manglede liiigggeeee at få bygget nogle ordentlige udendørs bure hvor det ville være let at passe dem, og hvor de fik mere plads. Jeg er super træt af vores “små” bure der er svære at gøre rent og fange kaniner i. MEN som så mange gange før blev tingene ikke helt efter bogen.

En af Kristians venner havde heldigvis et ekstra bur stående, så det skyndte vi os at hente og tage hannen over i. Nu som Kasper Kanin Kn**** i stedet for Nora Noma.

Jeg har for mange år siden passet mink, og jeg husker tydeligt hvordan deres mødre åd ungerne hvis de blev stressede så jeg forsøger at give hende så meget ro som muligt. Jeg har ikke turde tage dem ud af reden men jeg tror at der gemmer sig fem små flodheste lignende væsener dernede.

De små rotte lignende “flodheste” er fantastisk søde, og selvom det er en smule indavl og selvom de er født i et lille træls bur, så det er det bare så SKØNT at de er kommet 🙂 Nu begynder min karriere som kaninavler 😉

IMG_20160403_152613

 

 

Leave a Reply

