Influenza, en død kaninunge og begravelse

Efter at Liva har ligget med feber i 10 dage har Viola og jeg nu arvet hendes influenza og vi har derfor ligget i vores lille pubbe på sofaen og forsøgt at få lidt væske ned de sidste dage… I eftermiddags lysnede det og vi gik sammen med Liva ud for at fodre dyrene.

På grund af de mange sygedage havde jeg bare passet dyrene så de lige kunne klare sig, og vi skulle derfor strø, vaske trug mm. Da jeg roede lidt rundt inde i Gurli Gs kasse fandt jeg desværre en lille død kanin unge… ØV!!Den var meget lille og hårløs, og nok død kort efter vi så dem første gang.

Jeg har haft Gurli G mistænkt for ikke at passe ungerne, men har heller ikke turde rode efter dem. Jeg kunne dog høre det pusle i hendes meget mærkelige tildækkede rede, så noget liv er der da- JUBIII

Det var så trist, OG så spændende med den lille døde unge at pigerne ikke helt kunne bestemme sig for hvilke grimasse de skulle stille op. Viola forstod selvfølgelig ikke den var død, men hun forstod tydeligvis at der var noget ved det lille dyr som var anderledes. På trods af hendes lidt frembusende og kontante fremtoning er hun en meget følsom lille sjæl… Hun kiggede på den lille lyserøde klump, på kaninburet og på mig som om hun tænkte “Du siger jeg ikke må rode ved de små kaniner, og så er det bare det der døde dyr du gemmer derinde”

Liva insisterede på en begravelse!!! Og selvfølgelig gjorde hun det, for det plejer vi jo….

20160412_184646

Jeg gravede hullet og pigerne fandt blomster, og så stod vi der med feber, regn og hoste. Liva og jeg havde åbenbart den samme tanke; stakkels kaninmor.

MEEENNNNN da vi kom ind til Gurli G sad hun glad og guffede græs i sig.

20160412_184721

Liva udbrød; “Og så sidder du bare der og æder”!!!

Det er nok godt nok at kaniner ikke har samme følelser, eller bånd til deres afkom som vi har til vores, for så var jeg helt sikkert stoppet min påbegyndende kaninavl på stedet!

Leave a Reply

