Slagtning

Jeg er sådan en slags “semi vegetar”, eller “selektiv vegetar” som en af  mine venner kalder det 🙂

Jeg spiser ikke andet kød end det jeg selv producere fra mine egne dyr. Mit eget kød kommer fra medicin frie, sunde, stres frie og så vidt muligt lykkelige dyr. Jeg forsøger at tilgodese så mange af deres naturlige behov som muligt og give dem det bedste foder.

Selve slagtningen er ikke noget jeg bryder mig særlig meget om, og det betyder rigtig meget for mig at alt mit hårde arbejde med at passe dyrene og tilberede kødet falder lidt til jorden ved det svage punkt; slagtningen.

De sidste to gange jeg har slagtet lam har vi derfor slagtet dem herhjemme.

Når vi slagter hjemme er der ingen stres for dyret med transport osv. Selve aflivningen er meget hurtigt ovre og ved parteringen forsøger jeg at udnytte så meget som muligt fra dyret. Skindet bliver saltet og garvet, ben til Freja, hoveder til folk der ønsker at spise dem og kødet til fryser og ovn.

Når jeg selv slagter går jeg hverken på kompromis med dyrets velfærd eller etik, og det er meget vigtigt.

Derudover bliver jeg SUPER stolt når jeg står med en færdig ret hvor jeg selv har passet, plejet, parteret og tilberedt kødet!!

20160417_154311

 

Leave a Reply

