Angora garn

Jeg har spundet angora garn de sidste aftener. Både fordi jeg har store planer med garnet, men også fordi jeg skulle opbygge en slags mod.

Jeg er rigtig glad for mine kaniner, og deres lækre uld, men jeg er ikke så glad for at klippe dem fordi jeg er bange for at klippe i dem, men det var ved at være tid!! Når jeg så spinder og ser det fine resultat får jeg mere lyst til at få mere uld at spinde af 🙂

Min veninde hjalp mig med Yvonne og de trælse steder på Yrsa, men resten af Yrsa klippede jeg selv (med hjælp fra Viola og Liva naturligvis) Og jeg er Super lettet over hvor godt det gik!!

Da min veninde var med til at klippe havde vi også fire børn i huset og det almene kaos der medfølger, men det gik super godt.

Yrsa er meget mere tam en Yvonne og hun sidder derfor ikke stille!! Ja det er lidt den omvendte verden, men Yvonne er bange og putter sig derfor bare musse stille. Yrsa ser det som en skovtur og bider, kradser, og stikker af præcis som det passer hende 😉

Rent praktisk foregår klipningen ved at kaninen sidder mellem mine ben på et håndklæde eller lignende. Jeg klipper først ryggen, og vender den derefter om. Det værste er halen og kinderne, der er jeg ekstra bange for at komme til at klippe i selve kaninen. Jeg klipper med en almindelig saks og tager små totter af gangen, for en sikkerheds skyld.

Nu har jeg to fine klippede kaniner, som meget bedre kan klare varmen og ikke er generet af den tunge pels. Om tre måneder går det løs igen.

Den dejlige uld bliver til FANTASTISK garn; her blandet med fåreuld.

Leave a Reply

