Moses under saksen

Sødeste, roligste og mindre begavede Moses er altid meget rar, men i lørdags da jeg skulle klippe hende var hun mindre samarbejdsvillig.

Hun sad pænt det første stykke tid, men da jeg er ret langsom til at klippe stak hun af ca 200 gange det sidste stykke tid.

Huset var derfor fyldt med halm, hø og uld.

IMG_20170429_114235_560

IMG_20170429_230409_585

Kaninerne er ikke kønne efter mine klipninger, men det er en rolig og ordentlig proces hvor kaninerne har god mulighed for at hoppe lidt rundt mens jeg strækker ryggen og fylder kaffekoppen op.

Selvom Moses var ret “livlig” er jeg begyndt at syntes at det er utroligt hyggeligt at klippe de skønne uldtotter.

Jeg fik den FLOTTESTE uld fra søde Moses og en hyggestund med hende 🙂

20170429_112501

Jeg kan godt bande lidt over al den uld jeg må kasserer fordi det er beskidt eller lidt filtet, MEN det er altså bare en del af det at have kaniner gående på græs med masser af halm og hø, og selvfølgelig skal de have det 🙂

Jeg arbejder på en ny slags “bure” til kaninerne som sikkert vil koste meget mere spild uld, og give meget bedre dyrevelfærd!

Leave a Reply

